keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

Lenkkeilypäätös

Jippii, toissa päivänä käytiin lenkkeilemässä kaverin kanssa. Päätettiin tehdä niin useamminkin ja noin 3 kertaa viikossa oikeastaan olisi tarkoitus lenkkeillä yhdessä. Kaverini oli ennen todella kovakuntoinen, mutta nykyään lihonut valtavasti ja tavallaan samalta viivalta lähdetään nyt liikenteeseen.

Haaveissani on joskus juoksu. En ole koskaan tykännyt juoksusta, mutta nyt se on jotenkin alkanut hiipimään takaraivoon ajatus siitä, että juoksisin. Voiko näin ylipainoinen alkaa juosta? Nivelet siinä on kyllä kovilla, mutta kun katsoo laihdutus ohjelmia siellä kaikki lihavat laitetaan juoksemaan. Entä onko kenelläkään kokemusta juoksukoulu ohjelmasta. Esimerkiksi juoksukoulu jossa pitäisi edistyä 11 viikossa juoksemaan jopa 10 km? Haaveena minulla olisi edes joskus 5 km.

Eilisen ruokailut meni hieman huonosti. Liian vähän tuli syötyä. Kutakuinkin näyttää tältä:
Aamupala: Uuniohrapuuro sokerittomalla mehukeitolla, jäliuunileipä kurkulla.
Välipala: Nutrilett patukka
Päivällinen: Soija-täysjyväkaura lasagnette, maito, salaatti, ruisleipä kurkulla
Iltapala: omena, profeel aprikoosirahka, ruisleipä juustolla ja kurkulla.

Liikuntaa eilen kertyi 50 minuuttia salilta ja 40 minuuttia uiden. Se on kyllä jännä juttu muuten noiden hiilareiden kanssa, olin muutaman päivän tiukemmilla hiilareilla ja eilen tankkasin niitä reilusti. Kuinka ollakkaan aikasemmin paino oli korkealla ja nyt eiliseltä nytkähtänyt reilusti alas, treenaus tehokin oli korkeampi. Voiko hiilareilla olla noin suuri merkitys eri ihmisillä ja varsinkin voiko se vaikuttaa noin paljon treenin tehoon?
Mun kevyttä herkkua kaalilaatikkoa. Mitäs tänään syötäisiin?

3 kommenttia:

  1. Musta voi ihan hyvin juosta jossei tunnu kipua nivelissä :) Ja mä juoksupyrähtelen itekin.

    VastaaPoista
  2. Musta voi ihan hyvin juosta jossei tunnu kipua nivelissä :) Ja mä juoksupyrähtelen itekin.

    VastaaPoista
  3. Mulla ei vaikuta hiilarit noin paljon, mutta mun kaverilla vaikuttaa. Se karppaa ja pitää 2vko välein tankkkauspäivän jolloin syö kaikkea hiilaripitosta. Sen päivän jälkeen sillä tippuu paino tosi nopsaan jopa 2kg ja on todella energinen olo.

    VastaaPoista