perjantai 24. tammikuuta 2014

Aamupalasta

Aamupala on päivän tärkein ateria. Sen olen oppinut hyvinkin tässä elämäntapa remontin aikana. Tuntuu hullulta, että vielä noin vuosi sitten en syönyt joku päivä aamupalaa(lue lähes ikinä), panttasin tuonne iltaan ja sitten mätin kaiken mitä napaan mahtui ja kaapista löytyi.

Vuonna 2013 söin joka päivä aamiaisen. Valtava ero entiseen. Kaikille teille jotka, ETTE syö aamiaista, opetelkaa!!! Tulette huomaamaan eron jo kuukaudessa. Mun lemppari aamiainen on ehdottomasti puuro-raejuustolla ja mansikoilla. Ensin mua inhotti todella paljon aamupala, ja varsinkin marjat, mutta nyt niistä on tullut mun herkkua. Paitsi mustikoista, ne eivät ole minun suosikkeja, mutta menee hyvin smoothien seassa.

Tämän päivän aamiainen( kuten kaikki tällä viikolla) koostui aito kaura hiutaleista(puuppolan), raejuustosta, marjoista, rypsiöljystä ja pähkinöistä. Siihen kylkeen litra vettä ja lisäravinteet.



Eilen laskeskelin kiloklubista, että eihän tuo mun ruokavalio sisällä "kuin" n. 2100 kcal tai vähän vähemmän. Täytynee kysyä pt:ltä, että olenko ymmärtänyt jotain väärin vai onko hänellä laskuvirhe. Toki mun omat valinnat vaikuttaa paljon siihen, esimerkiksi syönkö minkälaisia hedelmiä päivän mittaan yms. Huomenna on ryhmä pt tapaaminen ja siellä sitten käydään asioita läpi ja jumpataan lopuksi. He opettavat meille kotitreenin mitä on helppo tehdä missä vaan, eikä tarvitse erillisiä laitteita tai väneitä.

Ai niin, en muista olenko koskaan hehkuttanut tuota puuppolan aitokaura tuotetta, se on gluteenitonta aitoa kauraa, jota siis ei ole "höyrytetty" ja tällä menetelmällä niihin hiutaleisiin on jäänyt se kauran oma rasva ja vitamiinit vielä pintaan. Maistuu muuten taivaalliselle! Kun puuppolan puuroa on syönyt tovin ja maistaa sen jälkeen pikakaura hiutaleita, niin tietää taas miksi maksaa aidosta kaurasta vähän enemmän. Mikrossa tuo puuro valmistuu n. 3 minuutissa, eli ei siis paha edes valmistaa. Luin joskus jostain, että oli tehty testi puuroille ja puuppolan aitokaura ei pärjännyt pikahiutaleille, koska maistuivat "pistävälle". Nämä ihmiset eivät olleet koskaan eläessään maistaneet aitoa kauraa ja säikähtivät sitä aitoa makua. Minusta tuo maku ei ole pistävä vaan täyteläinen. Varsinkin olen joskus tehnyt aito kaurasta uunivelliä ja se on ihan mielettömän hyvää!

kuva netistä
Nyt valmistautumaan Jutta on the road kiertueelle! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti